top of page

Lördag och distans på schemat

Då var det lördag och det brukar innebära distans och så var fallet. Jag beslutade dagen innan att jag skulle testa att köra i garaget på trainern. Det var 4h A1 som stod på schemat som innebär att jag ska hålla min puls mellan135 och155. Efter en halvbra natt med för lite sömn och båda barnen sparkandes vid sidan tog jag mig upp strax efter sju så att jag kunde börja träna vid åtta.

Laddade upp med min vanliga frukost som är havregryn med lite olika tillbehör. Klockan sprang iväg lite så efter frukosten så det var bara att blanda sportdryck och gå ut i garaget och dra igång.

Dagens käk under passet

Drog igång en VR bana för att få lite variation på motstånd.

Passet flöt på bra fram till 3h sen började det bli lite segt i benen men ändå ok. Fick då trevligt besök av min son som också skulle träna på sin cykeltrainer. Han körde på i 30 min så det var gött att få lite sällskap och lite annat att tänka på.

Nu vet man att det funkar att cykla i garaget i 4h inte lika roligt som att cykla ute men det går. Det gäller att ha en sadel som är skön och jag tror jag har hittat rätt nu tack vare Sportson i Skövde


Featued Posts 
Recent Posts 
bottom of page